AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۲۳ ۱۷:۲۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85538195
T T
۰ Persons

Tags

طیاره‌های بدون سرنشین کابوس اسرائیل/ تهران پیشرو در تولید سلاح می‌شود

کابل- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی، پیشرفت و توسعه صنایع طیاره بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران را کابوسی لاعلاج برای این رژیم دانست و گفت: ایران در مسیر تبدیل شدن به کشوری پیشرو در تولید سلاح در جهان حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ کارشناس و خبرنگار امور امنیتی پایگاه «تایمز اسرائیل» امروز شنبه ۲۳ سرطان در مطلبی نوشت: یکی از بزرگترین ناکامی‌های سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل، ناتوانی آن در مقابله با پیشرفت و توسعه صنعت هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی است.

«آریه اگوزی» افزود: درحالی که بیشترین توجه‌ها به برنامه هسته ای ایران معطوف بود، این کشور یک صنعت بزرگ و گسترده از طیاره‌های را بنیان گذاشت و انواع مختلف این پرنده ها را تولید کرد.

وی اضافه کرد: این مشکل اکنون بسیار بزرگتر از آن است که به نظر می‌رسد، این طیاره‌های علیه اسرائیل استفاده می‌شود، در حالی که سیستم‌های دفاعی اسرائیل در مقابله با آن‌ها ناتوان است.

اگوزی تصریح کرد: این پهپادها که حزب الله لبنان نیز انواع مختلف آن را در اختیار دارد، سطح راداری کمی دارند، در ارتفاع پست پرواز می‌کنند و با استفاده از ناهمواری های جغرافیایی در منطقه، خود را به اهداف می رسانند و کشته و زخمی برجای می گذارند.

وي درباره خطر طیاره‌های ایرانی برای رژیم صهیونیستی نوشت: این مشکلی است که اسرائیل انتظار آن را نداشت و هم اکنون نیز راه حلی برای آن ندارد.

این کارشناس نظامی به استفاده ایران از طیارات بدون سرنشین در عملیات «وعده صادق» و در واکنش به حمله به قنسولگری جمهوری اسلامی در پایتخت سوریه اشاره و اضافه کرد: این عملیات از مسافت دور انجام شد و با اینکه اسرائیل فرصت کافی برای مقابله با طیارات بدون سرنشین را داشت، اما امریکا و دیگر کشورها به کمک تل آویو آمدند، اسرائیل به تنهایی قادر به مقابله با این حمله نبود.

پایگاه «تایمز اسرائیل» در گزارشی دیگر نوشت: ایران این پهپادها را به کشورهای خاورمیانه و خارج از آن و به هم‌پیمانان خود در «محور مقاومت» ارسال می کند و آن‌ها این پهپادها را علیه اسرائیل به کار می گیرند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .